"Tak Vaši cenovou nabídku akceptujeme a trakční baterii objednáváme", tak tato slova vidí a slyší každý obchodník velice rád a s velkým potěšením se uzavírá obchod. Ale tím teprve všechno začíná. Stejně, jako když si pořídíte nový automobil, tak jsou nutné a výrobcem stanovené pravidelné kontroly a prohlídky. Stejnou pozornost vyžaduje trakční baterie, která mnohdy dosahuje částky, za kterou bychom ten automobil pomalu pořídili.
Je veliký rozdíl při pořizování celé flotily trakčních baterií v rozsáhlém projektu, nebo jedné jediné baterie do manipulační techniky u ,,strejdy v garáži,,. Jenomže každému záleží na tom, aby baterie byla co nejlépe využívána, a aby vydržela co nejdéle v provozu. Takové investice vždy vyžadují větší pozornost. Začít by se mělo otázkou, jak to udělat, aby nám trakční baterie vydržela co nejdéle. Ano, existují různé typy tabulek, výpočtů a rozborů, které optimalizují provoz, ale samo o sobě to neprodlouží životnost naší trakční baterie. Za vším hledej člověka, a to platí i při obsluze trakčních baterií a manipulační techniky. Krok správným směrem je nejenom vyškolený personál, ale také pravidelný a kvalitní servis trakčních baterií, který funguje hlavně jako prevence před většími opravami.
V mé dlouholeté praxi jsem se podílel na projektech Škoda Auto, TPCA, Magna a dalších, kam byly dodávány trakční baterie ve velkých sériích. Mohu potvrdit, že v těchto firmách, kde se systémově prováděl pravidelný servis, tak trakční baterie ,,přesluhovali,, a po skončení projektu se ještě dokázali využít v krátkodobých pronájmech v mírném provozu. Skutečně se pravidelný servis vyplácí. Mnoho lidí vidí za takovým servisem pouze zbytečné investice, ale rozhodně se vyplatí. Zažil jsem v několika firmách personál, který se o baterie staral. Doplňoval destilovanou vodu, kontroloval periferie baterie jako AQM nebo EUW, konektory, spojky, kabelové vývody a kontroloval stav nabití trakčních baterií. Nevím proč, ale po pár letech se zřejmě v rámci úspor tyto pozice zrušily. Nikdo nic nekontroloval, o nic se nikdo nestaral. Výsledkem této nečinnosti byly špinavé, suché – nedolité baterie, poškozené kabeláže, konektory atd. V mnoha případech se zase o baterie staral někdo, kdo neměl žádné povědomí, jak se o tyto baterie postarat.
Firma Efteria má díky svým zaměstnancům potenciál ve zkušenostech plynoucích ze spolupráce s firmami jako Still, IBG, EnerSys, FG Forte, Banner, ale také s menšími firmami. Nabízíme kvalitní, pečlivý a odborný servis, se kterým Vaše trakční baterie a trakční nabíječe nebudou nikdy ztraceny. Můžeme v mnoha případech poskytnout i poradenský servis po telefonu, popřípadě vyškolit Váš personál přímo u Vás na pracovišti.