Výměna autobaterie

banner_vymena_bateri

Níže uvedené varianty můžete objednávat v kategorii SLUŽBY > VÝMĚNA AUTOBATERIE.
Provádíme je pouze na pobočkách Jesenice a Brno!
Provozní doba pro výměnu baterií nekopíruje otevírací dobu. Výměny provádíme v čase od 8:30 do 16:00 bez předchozího objednání.

Naše pracoviště jsou perfektně vybavená pro profesionální výměnu autobaterie. Disponují měřícími, testovacími i aktivačními přístroji, a dalším příslušným vybavením a nářadím pro odbornou výměnu. Každou výměnu provádí zkušený a vyškolený pracovník s pojištěním odpovědnosti. Není však v našich možnostech provádět na automobilech jakékoliv opravy či konstrukční zásahy. Vždy předpokládáme, že výměna bude probíhat na bezvadném vozidle. Bez vadných konstrukčních prvků či zařízení. Zejména máme na mysli utržené šrouby, stržené závity, zarezlé matice a šrouby, absence uchycení, nefunkční či poškozený alternátor, přerušené vodiče, atp. Naše pracoviště nejsou vybavena k provádění oprav či změn na karoseriích či zařízení vozidel. Ani jinou podobnou technikou. V případě, že automobil v němž se plánuje výměna autobaterie provést, nemá všechny konstrukční prvky a zařízení v bezvadném stavu, anebo výměnu nelze z důvodu objektivních překážek provést dle předepsaných norem, nebude výměna provedena. Automobil bude vrácen v původním stavu, nebo ve stavu, do kterého se dostal nikoliv vinou našeho pracovníka. Zákazníkovi doporučíme využít nejbližší autoservis či autoelektrikáře.

 

Výměna autobaterievymena_autobaterie_2

  • Nalezení vhodné náhrady (zjištění rozměrů, posouzení výkonu a srovnání s osazovacím katalogem výrobce).
  • Záloha palubního napětí.
  • Demontáž původní baterie a orientační přeměření jejího stavu.
  • Orientační zkouška napětí a vodivosti nové autobaterie před montáží.
  • Montáž do vozidla.
  • Kontrola správného zapojení k elektroinstalaci automobilu a uzemnění.
  • Provedení testu alternátoru – prověření správné funkce dobíjení pomocí měřícího přístroje RING RBAG700.
  • Konzervace svorek a pólových zakončení autobaterie mazivem.

Služba je určena pro zákazníky s vozidly s běžnou či vyšší elektronickou výbavou a zejména s požadavkem na zálohování palubního napětí, ovšem se snadným přístupem k autobaterii. Snadným přístupem se rozumí snadná demontáž a montáž, a to zejména z hlediska časové náročnosti. Posouzení časové náročnosti výměny je výhradně v kompetenci pracovníka vykonávajícího tuto službu. Výměny s demontáží v interiéru vozidla neprovádíme. Službu poskytujeme na centrálním pracovišti v Jesenici u Prahy a na pobočce v Brně. Bližší informace o místě naleznete v kontaktech.

Součástí je zálohování palubního napětí. Během výměny nedojde k přerušení napájení spotřebičů ve vozidle. Před odpojením autobaterie tedy není třeba provádět kontrolu ani zálohu spotřebičů, které vyžadují nepřetržité napájení. Nejčastěji například přístupové heslo k autorádiu. Automobil zůstane během celé výměny připojen k záložní napájecí baterii. U méně náročných systémů zálohujeme prostřednictvím OBD zásuvky. Tato služba není určena pro vozidla vybavené systémy start-stop a BMS (battery management system), které rovněž vyžadují nepřetržité napájení palubního počítače, ale navíc ještě aktivaci nově instalované autobaterie v řídicí jednotce pomocí počítače. V případě potřeby výše uvedených úkonů zvolte prosím Výměna Start-Stop.

CENA: 149 Kč s DPH


Výměna START-STOP autobaterievymena_autobaterie_3

  • Nalezení vhodné náhrady (zjištění rozměrů, posouzení výkonu a srovnání s osazovacím katalogem výrobce).
  • Záloha palubního napětí.
  • Demontáž původní baterie a orientační přeměření jejího stavu.
  • Orientační zkouška napětí a vodivosti nové autobaterie před montáží.
  • Montáž do vozidla.
  • Aktivace nové autobaterie v řídicí jednotce pomocí počítače.
  • Kontrola správného zapojení k elektroinstalaci automobilu a uzemnění.
  • Provedení testu alternátoru – prověření správné funkce dobíjení pomocí měřícího přístroje RING RBAG700.
  • Konzervace svorek a pólových zakončení autobaterie mazivem.

Tato služba je určena pro zákazníky s vozidly s moderní elektronickou výbavou a zejména s požadavkem na zálohování palubního napětí vč. aktivace nové autobaterie v řídicí jednotce. V tomto případě může nastat náročná demontáž a montáž, a to zejména z hlediska časové náročnosti. Před samotnou demontáží autobaterie je také nutné demontovat například další kovové či plastové konstrukce, pojistkovou skříň, hadice a tak podobně, avšak nikoliv sedadla (viz níže). Zároveň může být časové náročná aktivace baterie.

Součástí je zálohování palubního napětí. Během výměny nedojde k přerušení napájení spotřebičů ve vozidle. Před odpojením autobaterie tedy není třeba provádět kontrolu ani zálohu spotřebičů, které vyžadují nepřetržité napájení. Nejčastěji například opětovné zadání přístupového hesla (kódu) k autorádiu. Automobil zůstane během celé výměny připojen k záložní napájecí baterii. U méně náročných systémů zálohujeme prostřednictvím OBD zásuvky. U automobilů se systémem start-stop a BMS (battery management system) nově instalovanou autobaterii vždy aktivujeme v řídicí jednotce. Aktivace nové autobaterie je nezbytně nutná pro další provoz vozidla a bez aktivace nelze proces výměny úspěšně dokončit.

Vyhrazujeme si právo na odmítnutí zakázky v případě, kdy naše databáze neobsahuje konkrétní model či značkou vozu, a tudíž nelze provést aktivaci autobaterie. Rovněž v nestandardních případech, kdy je autobaterie umístěná například v interiéru vozu pod sedadlem. Sedadla jsou obvykle připojená k elektroinstalaci vozu (některé vozy Audi, Mercedes, VW Touareg atd.) a není možné provádět manipulaci s elektroinstalací vozu personálem, který není proškolený od výrobce vozu za účelem zajištění spolehlivého, ale především bezpečného provozu vozidla po dokončení opravy či údržby vozidla. Zejména se jedná o demontáže předních či jiných sedadel, na které jsou připojené bezpečností prvky vozu, jako airbagy, předpínače pásů nebo jiné elektricky ovládané prvky.

CENA: 490 Kč s DPH


Kódování autobaterie v řídicí jednotce

  • Kontrola správné funkčnosti baterie.
  • Napojení speciálního přístroje k datové sběrnici vozidla.
  • Aktivace nové autobaterie v řídicí jednotce.

Služba Kódování autobaterie je určena těm, kteří si vymění novou autobaterii za starou, ale nemají k dispozici potřebné nástroje pro aktivaci v řídicí jednotce. Většina moderních vozidel vyžaduje nakódování baterie kvůli jejímu správnému dobíjení a bezchybné funkčnosti elektrických a bezpečnostních systémů ve vozidle.

Tato služba neobsahuje jakoukoliv manipulaci s baterií a demontáž dílů automobilu. Vyhrazujeme si zároveň právo na odmítnutí zakázky v případě, kdy naše databáze neobsahuje konkrétní model či značkou vozu, a tudíž nelze provést aktivaci autobaterie.

V případě specifických dotazů k aktivaci autobaterie neváhejte kontaktovat naše servisní oddělení.

CENA: 290 Kč s DPH


Důležité:

Služby výměny autobaterie jsou určené pouze pro osobní vozidla. Výměny baterií nenabízíme a neprovádíme u nákladních automobilů ani u velkých užitkových vozů.
Naši technici k tomuto nejsou proškoleni ani pojištěni, proto to není možné ani po domluvě. I když bychom rádi vyhověli všem našim zákazníkům, jsme schopni vzhledem k nutnosti speciální kvalifikace a vybavení, která je doménou zejména odborných autoservisů, provádět tuto službu pouze pro osobní a malé užitkové vozy.

Příklad malých užitkových vozů, kde provádíme výměny: VW Caddy; RENAULT Kangoo; PEUGEOT Rifter; FIAT Doblo; OPEL Combo; DACIA Dokker…
Příklad velkých užitkových vozů, kde neprovádíme výměny: FORD Transit, Tourneo Custom; VW Crafter, Transporter, Multivan; CITROËN Jumper; PEUGEOT Boxer; FIAT Ducato, Talento; MERCEDES-BENZ Viano, Vito; RENAULT Master, Trafic; OPEL Vivaro, Movano…

Zároveň z různých důvodů (nemáme k dispozici speciální dílenský přípravek nebo je demontáž baterie extrémně náročná apod.) neprovádíme výměny u některých modelů osobních vozidel, jejichž seznam naleznete zde.